
Martyna Bobra
Z wykształcenia jestem psychologiem, oligofrenopedagogiem i terapeutą zajęciowym. Studia magisterskie ukończyłam na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam, pracując przez kilka lat w krakowskich przedszkolach, gdzie wspierałam dzieci z trudnościami rozwojowymi, oraz w szkole specjalnej, prowadząc terapię i udzielając wsparcia dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Posiadam uprawnienia do diagnozowania poziomu inteligencji przy użyciu Skali Stanford-Binet 5.
Nieustannie rozwijam swoje kompetencje, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach i warsztatach – m.in. z zakresu seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną, przeciwdziałania przemocy seksualnej wobec dzieci, Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), pracy z osobami w spektrum autyzmu oraz zagadnień związanych z agresją wśród uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

Marta Kuzia
Nauczyciel, oligofrenopedagog, terapeuta dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, terapeuta zajęciowy. Posiadam również kwalifikacje zawodowe jako pracownik socjalny. Wiedzę i doświadczenie zdobywałam podczas praktyk zawodowych m.in. w Środowiskowym Domu Samopomocy, Domu Pomocy Społecznej czy Klinicznym Oddziale Dziennym Psychiatrycznym oraz podczas pracy w placówkach oświatowych. Na co dzień pracuję z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, współorganizuję kształcenie specjalne, prowadzę zajęcia wychowawcze i rewalidacyjne z zakresu terapii autyzmu i oligofrenopedagogiki.
Stale poszerzam swoje kompetencje poprzez różnego rodzaju kursy oraz szkolenia, m.in.:
– Stosowana Analiza Zachowania sposobem na efektywną edukację,
– Sensoplastyka® Trener I stopnia,
– Trener TUS dla osób dorosłych oraz osób z zaburzeniami psychicznymi,
– Trener TUS dla dzieci i młodzieży oraz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
– Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia- diagnoza, terapia, masaż,
– Kinezjologia Edukacyjna – Metoda dr Paula Dennisona i Gail Dennison oraz różne warsztaty doskonalące w zakresie terapii zajęciowej.
Obecnie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w studiach podyplomowych z zakresu edukacji włączającej.

Iwona Wojtak
Jestem nauczycielem-terapeutą oligofrenopedagogiem, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju oraz terapeutą zajęciowym. Od ponad 20 lat wspieram zarówno dzieci, jak i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu.
W pracy stawiam na wielowymiarowe, indywidualnie dobrane metody pracy min. Instrumental Enrichment, SNOEZELEN, ATTENTION AUTISM, terapię neurtaktylną. Moje wysokie kwalifikacje oraz wieloletnie doświadczenie pozwalają skutecznie reagować na różnorodne wyzwania – zarówno w obszarze rozwoju poznawczego, jak i emocjonalno-społecznego.
W codziennej praktyce kieruję się szeroko pojętym humanizmem: wierzę, że każdy człowiek ma w sobie potencjał, który warto odkrywać i rozwijać. Profesjonalne podejście do problemu oznacza dla mnie nie tylko skuteczne techniki terapeutyczne, ale też szacunek, empatię i ciągły dialog z osobą wspieraną oraz jej rodziną. Prowadzę także zajęcia i szkolenia dla nauczycieli z zakresu oligofrenopedagogiki oraz wspierania osób ze spektrum autyzmu.
Jeśli szukasz specjalisty, który połączy rzetelną wiedzę z otwartym sercem i zaangażowaniem, zapraszam do kontaktu. Razem wypracujemy ścieżkę rozwoju dostosowaną do możliwości potrzeb Twojego podopiecznego.

Beata Bobra
Nauczyciel, oligofrenopedagog, arteterapeuta, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka.
Na co dzień pracuję z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną prowadząc zajęcia kształtujące kreatywność. Uczę także przyszłych terapeutów zajęciowych i oligofrenopedagogów.
Ponad 10 lat swojego wieloletniego doświadczenia zawodowego pracowałam jako pielęgniarka, głównie z osobami z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi.
Uczestnictwo w wielu specjalistycznych kursach i szkoleniach wzbogaciło mój warsztat w pracy z dziećmi z różnego rodzaju deficytami i zaburzeniami. Posiadam także kurs kwalifikacyjny „Pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania”.
Chętnie biorę udział w projektach artystycznych. Od wielu lat prowadzę warsztaty i szkolenia z zakresu różnych technik plastycznych i rękodzielniczych Jestem miłośniczką rękodzieła artystycznego.

Bartłomiej Marek
Jestem na ostatnim etapie kształcenia jako psycholog. Do pracy z osobami z trudnościami przekonuje mnie chęć wprowadzenia realnej zmiany – poprzez edukację, wsparcie oraz budowanie relacji, które pomagają szukać wspólnych rozwiązań. Chcę dzielić się posiadaną wiedzą zarówno z rodzicami, jak i wszystkimi osobami chcącymi wspierać młodych ludzi.
Posiadam doświadczenie poprzez praktykowanie w różnorodnych środowiskach, od Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, poprzez szkoły średnie, aż do zakładu karnego, dlatego w swojej pracy stawiam na zrozumienie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami.
Obecnie współpracuję z Wise Future University, gdzie przeprowadzam warsztaty dla młodzieży w celu poprawy ich funkcjonowania psychicznego oraz wzmocnienia odporności psychicznej. Prowadzę także treningi psychoedukacyjne oraz przygotowuję warsztaty, m.in. na temat wypalenia współczuciem, stresu i strategii radzenia sobie.
Interesuję się psychologią społeczną, komunikacją i psycholingwistyką, prywatnie podróżuję po świecie autostopem, kiedy tylko mam ku temu okazję.

Wanda Marek
Jestem magistrem filologii polskiej, oligofrenopedagogiem oraz terapeutą zajęciowym. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka oraz Informatyki dla Nauczycieli.
Pracuję jako nauczyciel i terapeuta, wspierając rozwój dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Mam również doświadczenie w prowadzeniu terapii pedagogicznej w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W swojej codziennej pracy stawiam na indywidualne podejście, empatię i tworzenie przestrzeni do harmonijnego rozwoju każdego dziecka.
Z pasją wprowadzam do zajęć elementy metody Aktywnego Słuchania Muzyki według Batii Strauss oraz techniki terapii bilateralnej, które wspomagają rozwój funkcji poznawczych, emocjonalnych i motorycznych. Nieustannie rozwijam swój warsztat zawodowy, biorąc udział w kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach i projektach z zakresu edukacji i terapii. Wszystkie te działania są dla mnie źródłem satysfakcji, inspiracji oraz motywacją do ciągłego rozwoju.

Małgorzata Surówka
Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz oligofrenopedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi z różnorodnymi trudnościami rozwojowymi. Moją pasją i celem zawodowym jest wspieranie rozwoju osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez indywidualnie dobrane metody pracy, pełne zrozumienia, cierpliwości i empatii.
Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku „Usprawnianie dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami” w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie co pozwala mi jeszcze skuteczniej wspierać osoby wielorako niepełnosprawne w ich rozwoju edukacyjnym i społecznym. Posiadam kwalifikacje do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem Sali Doświadczania Świata, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Niedyrektywnych metod pracy z dziećmi z autyzmem. Ukończyłam również specjalistyczny kurs prowadzony przez Jacka Kielina, uprawniający do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
W swojej pracy wykorzystuję dodatkowo terapię neurotaktylną, kinezjologię edukacyjną, które wspomagają rozwój funkcji poznawczych, ruchowych i emocjonalnych. Każde dziecko traktuję indywidualnie, z szacunkiem do jego tempa, potrzeb i możliwości. W pracy kieruję się empatią, uważnością i przekonaniem, że kluczem do postępów jest budowanie relacji opartej na zaufaniu i akceptacji.

Katarzyna Tarnowska-Duduś
Z wykształcenia jestem oligofrenopedagogiem i logopedą. Obecnie poszerzam swoje kompetencje na studiach podyplomowych z zakresu neurologopedii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Od czterech lat pracuję w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, a od roku również w szkole podstawowej, wspierając uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W codziennej pracy kieruję się indywidualnym podejściem do każdego ucznia, patrząc na niego całościowo — nie tylko przez pryzmat trudności, lecz także mocnych stron i zainteresowań.
Wierzę, że każde dziecko ma w sobie potencjał, który można odkryć dzięki relacji opartej na zaufaniu, zrozumieniu i poczuciu bezpieczeństwa.
W rozwijaniu kompetencji moich uczniów wykorzystuję wiedzę zdobytą na studiach oraz szkoleniach specjalistycznych, m.in.:
- PECS – poziom 1,
- Zachowania trudne: zapobiegaj, redukuj i zastępuj,
- 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się,
- SMURF – Strategiczna Metoda Usprawniania Realizacji Fonemów w dyslalii obwodowej,
- Miogopedia – terapia miofunkcjonalna w praktyce,
- Diagnoza i terapia małego dziecka z autyzmem,
- Skojarzenia do mówienia.
W pracy chętnie sięgam po metody wykorzystujące muzykę i ruch — pasje te realizuję również prywatnie, śpiewając w chórze i tańcząc w zespole ludowym.